×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1397/12/08 - 14:49
  • بازدید : 953
  • تعداد بازدید : 46
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
روابط عمومی معاونت درمان:

وضعیت خدمت رسانی مراکز تصویر برداری در بیمارستان های دولتی دانشگاه در شرایط مطلوبی قرار دارد

در حال حاضر کلیه مراکز دولتی تابعه دانشگاه به تجهیزات تصویربرداری به روز و دیجیتال مجهز هستند، و تجهیزات قدیمی و آنالوگ درحال خروج از چرخه خدمات است، روند توسعه خدمات درمانی در سطح دانشگاه مطلوب است

وضعیت خدمت رسانی مراکز تصویر برداری در بیمارستان های دولتی دانشگاه در شرایط مطلوبی قرار دارد

معاونت درمان: داریوش صمدی رئیس اداره نظارت بر امور موسسات پرتو پزشکی معاونت درمان دانشگاه در گفتگو با روابط عمومی معاونت درمان گفت: در حال حاضر تعداد 20 مرکز تصویربرداری دولتی و 316 مرکز خصوصی در سطح دانشگاه در حال خدمت رسانی هستند، که در سطح بیمارستان های دولتی کلیه خدمات تصویربرداری، پزشکی هسته یی، رادیوتراپی، لیزر چشم، سی تی اسکن، ام آر آی، آنژیوگرافی عروق کرونر قلبی به بیماران در قالب خدمات بستری و سرپایی ارائه می شود.

 

رئیس اداره پرتوپزشکی، نقش خدمات تصویربرداری بعنوان یک ابزار تشخیصی را در فرآیند درمانی مهم خواند و خاطرنشان کرد: خدمات تصویربرداری در بخش خصوصی بدلیل بالا بودن تعرفه های دریافتی، فشار زیادی بر بیماران تحمیل می کند. که با آغاز طرح تحول نظام سلامت و پرداخت 6 درصد هزینه های بستری و 30 درصد خدمات سرپایی، هزینه های خدمات بخش دولتی برای بیماران کاهش یافت.

 

وی، جمعیت بالای تحت پوشش دانشگاه ( بیش از 5 میلیون و 500 هزار نفر )، گستردگی منطقه جغرافیایی تحت پوشش و مراجعه بیماران از استان های کشور را از مهمترین دلایل بروز مشکلات در زمینه ارائه خدمات تصویربرداری خصوصا در بیمارستان های دانشگاه دانست.

 

رئیس اداره پرتوها، افزایش قیمت دلار، وجود تحریم ها و افزایش هزینه تعمیرات و نگهداری تجهیزات تصویربرداری را از دیگر مشکلات این حوزه برای بیمارستان ها و دانشگاه دانست و افزود: اگر چه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه های علوم پزشکی با مشکلات و مسائل مهمی دست و پنجه نرم می کنند، ولی با وجود تمهیداتی از قبیل توزیع مناسب تجهیزات موجود، تعمیر تجهیزات با حداقل هزینه، توزیع مناسب تجهیزات خریداری شده و هماهنگی و همکاری بیشتر ما بین زیرمجموعه های دانشگاه از بروز مشکل برای بیماران جلوگیری می شود. 

 

صمدی با اشاره به بهبود وضعیت خدمت رسانی در سطح دانشگاه، افتتاح بیمارستان شهید ستاری شهرستان قرچک، نصب و راه اندازی دستگاه سی تی اسکن بیمارستان شهدای پاکدشت، نصب و راه اندازی دستگاه ام آر آی و سی تی اسکن بیمارستان شهید مفتح ورامین، بهره برداری از دستگاه سی آرم بیمارستان های شهدای گمنام، امام حسین (ع) و اختر و نصب دستگاه براکی تراپی در بیمارستان شهدای تجریش را بعنوان اقدامات مهم در سال 97 نام برد.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر کلیه مراکز دولتی تابعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به تجهیزات تصویربرداری به روز و دیجیتال مجهز هستند، و تجهیزات قدیمی و آنالوگ درحال خروج از چرخه خدمات است، روند توسعه خدمات درمانی در سطح دانشگاه را مطلوب دانست.

 

رئیس اداره امور پرتوها درخصوص اقدامات نظارتی گفت: از ابتدای سال 97 تاکنون تعداد 331 مورد بازدید نظارتی از مراکز تصویربرداری خصوصی و دولتی تحت پوشش صورت گرفته است. که از این تعداد 4 بخش رادیولوژی و سونوگرافی غیرمجاز تعطیل و پلمپ شده اند.

 

صمدی با اشاره به رسالت اداره پرتوپزشکی در اجرایی دقیق قوانین، تلاش بر حفظ سلامتی و ایمنی بیماران با کاهش میزان جذب اشعه در زمان تصویربرداری، خاطرنشان کرد: در کنار افزایش بازدیدها و کنترل مراکز در جلوگیری از بروز تخلف های عمدی و غیرعمدی، راهکارهایی برای بهبود سطح کیفی، اجرای صحیح طرح ایمنی بیمار و استفاده مناسب از پرتوهای یونیزان به بیمارستان ها ابلاغ شده، که در حال اجرا و کنترل است.

 

وی در خاتمه با اشاره به ارتباط تنگاتنگ کاری با اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه و استقرار آن در معاونت درمان، تاثیر این اقدام را در بهبود فرایندهای کاری و نظارت بر توزیع تجهیزات مهم ارزیابی کرد، و از زحمات و تلاش های هیات رئیسه محترم دانشگاه بویژه معاون درمان تشکر و قدردانی کرد. 

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 74784
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست