×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1395/03/25 - 11:01
  • بازدید : 1567
  • تعداد بازدید : 16
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
به نقل از روابط عمومی دانشگاه:

اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به پویش ملی "قلیان ها را گلدان کنیم" پیوستند

هشتصدو چهل و یکمین نشست هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با پیوستن اعضای هیات رییسه دانشگاه به پویش ملی قلیانها را گلدان کنیم همراه بود.

اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به پویش ملی

هشتصد و چهل و یکمین نشست هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با پیوستن اعضای هیات رییسه دانشگاه به پویش ملی قلیانها را گلدان کنیم همراه بود.

 

دکتر پیوندی رییس دانشگاه و سایر اعضای هیات رییسه در این نشست با تبدیل نمادین قلیان ها به گلدان، با این پویش ملی، همگام شدند تا ضمن ترویج فرهنگ زندگی سالم و بعنوان دانشگاهی پیشرو  در راستای ارتقای سطح سلامت جامعه به ویژه جوانان، اجتناب آنان از استعمال قلیان و دانشگاه بدون دخانیات گام موثری بردارند.

 

گفتنی است این پویش ملی (کمپین) توسط دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت با همکاری مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت و دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات طراحی شد که با استقبال گسترده مسوولان، پزشکان، هنرمندان، ورزشکاران، چهره های مطرح و مردم مواجه شد.

 

پویش ملی «قلیان‌ها را گلدان کنیم» در شرایطی مطرح شده که استعمال دخانیات میان جوانان به یک اپیدمی تبدیل شده و قلیان کشیدن میان جوانان، نوجوانان و زنان، هر روز بیش از پیش گسترده می‌شود. در این شرایط پیوستن چهره‌های مطرح و مرجع عرصه‌های مختلف، می‌تواند مضرات بسیار زیاد کشیدن قلیان را به سطح عمومی بکشاند و توجه خانواده‌ها را نیز به این موضوع مهم مرتبط با سلامتی فرزندان‌شان جلب کند.

 

براساس مطالعات علمی انجام شده توسط وزارت بهداشت، ضررهای ناشی از استعمال قلیان بسیار بیشتر از مصرف سیگار است و نکته جالب اینکه خیلی از علاقه‌مندان به قلیان، سیگاری هم نیستند. تحقیقات نشان می‌دهد میزان مواجهه با دود در هر وعده مصرف قلیان معادل استعمال 100-80 نخ سیگار بوده و آلودگی تنباکوهای معطر به ترکیبات سرطانزای قطعی همچون بنزن، فلزات سنگین و نگران کننده‌تر، آلودگی تنباکوها حین آماده سازی به برخی از مواد روانگردان این دغدغه را دو چندان ساخته است.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 33016
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست