×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1394/10/13 - 08:24
  • بازدید : 1737
  • تعداد بازدید : 22
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
روابط عمومی معاونت درمان:

نشست بررسی و ساماندهی اورژانس پنج بیمارستان منتخب دانشگاه برگزار شد/هم انديشي براي ارتقاي كيفيت خدمات درماني در اورژانسهاي بيمارستاني

در نشستی با حضور دکتر پیوندی رییس دانشگاه و دکتر رحمانی معاون درمان وضعیت اورژانس بیمارستانهای منتخب دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و راهکارهای ساماندهی آنها مورد بررسی قرار گرفت.

نشست بررسی و ساماندهی اورژانس پنج بیمارستان منتخب دانشگاه برگزار شد/هم انديشي براي ارتقاي كيفيت خدما

روابط عمومی معاونت درمان: در نشستی با حضور دکتر پیوندی رییس دانشگاه و دکتر رحمانی معاون درمان وضعیت اورژانس بیمارستانهای منتخب دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و راهکارهای ساماندهی آنها مورد بررسی قرار گرفت.

 

این نشست پیرو جلسه شورای معاونان وزارتخانه و پیگیریهای وزیر بهداشت جهت ارتقای کیفیت خدمات درمانی در اورژانسهای بیمارستانی نهم دیماه با حضور مشاور اجرایی معاونت درمان، رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه، مدیر اداره پرستاری و مامایی، روسای بیمارستانهای شهدای تجریش، شهید مدرس، امام حسین(ع)، لقمان حکیم و آیت ا... طالقانی، مدیران و مترون بیمارستانهای مذکور برگزار شد.

 

در این نشست دکتر پیوندی رییس دانشگاه ضمن قدردانی از تلاشهای مسوولان و کارکنان بیمارستانها در راستای اجرای طرح تحول سلامت و ارایه خدمات بهینه به مراجعان؛ هدف از برگزاری این جلسه را بررسی و ساماندهی وضعیت اورژانس این مراکز عنوان کرد.

 

دکتر پیوندی با توصیف بخش اورژانس بعنوان پیشانی و ویترین عملکرد بیمارستان و دانشگاه خاطرنشان ساخت: اگر در یک بیمارستان مسیر درمان به درستی طی شده باشد اما ناخواسته در اورژانس اتفاق ناخوشایندی رخ دهد، عملکرد تمام مجموعه زیر سوال می رود که این امر حاکی از اهمیت بالای بخش اورژانس است.

 

رییس دانشگاه با بیان این که روسا و مدیران بیمارستانها  باید بخش اورژانس را در اولویت کاری خود قرار دهند، بازدید روزانه و رسیدگی به مسایل بیماران اورژانس را در بهبود شرایط اورژانس ها موثر دانست و با توجه به اهمیت نقش اورژانس؛ بسترسازی مناسب برای ایجاد و افزایش انگیزه کارکنان این بخشها را لازم برشمرد.

 

دکتر پیوندی با اشاره به این که براساس تفاهم نامه منعقده شده؛ پرداخت مطالبات بیمه ای توسط بانک رفاه صورت می گیرد گفت:  اسناد مربوطه پایان هرماه به بانک ارسال می شود که باید پرداخت 60 درصد مطالبات بصورت نقد و 40 درصد باقی مانده در طی سه ماه طبق قانون مصوب صورت پذیرد. بنابراین امیدوارم با روند منطقی پرداخت مطالبات بیمه ای شاهد ارتقای کیفیت در تمامی قسمت های حوزه سلامت باشیم.

   

جذب متخصصان طب اورژانس برای مدیریت صحیح وضعیت بیماران اورژانسی، حضور فردی باتجربه و آشنا به جزئیات برای راهنمایی و پاسخگویی به مراجعان، توجه به وضعیت معیشتی دستیاران اورژانس، افزایش طرح های کارانه کارکنان بخش  اورژانس، بکارگیری نیروی متخصص درمانی یا آموزشی، بکارگیری افراد باتجربه(حداقل) بالای پنج سال در بخش اورژانس، نظارت مستقیم رییس بیمارستان بر برخورد کارکنان با مراجعان اورژانس، ارتباط مستمر با خیرین حوزه سلامت و ... از جمله موارد مطرح شده توسط رییس دانشگاه در این نشست بود.

 

در بخش دیگری از این نشست دکتر خسرو رحمانی معاون درمان دانشگاه برگزاری کمیته های بیمارستانی را راهکاری مناسب برای طرح و بررسی مسایل بیمارستان ها و  راه حل مناسبی برای کاهش مشکلات بیمارستانها ذکر کرد.

 

وی در سخنان خود خاطرنشان کرد: چنانچه لازم باشد طرح یا فرآیندی در بیمارستان تغییر کند باید از سوی بیمارستان کارشناسی صورت بگیرد و بر حسب نیاز سنجی در گردش کار مربوطه قرار بگیرد تا در نهایت با تایید دفتر فنی وزارت بهداشت بودجه  و اعتبار لازم به طرح اختصاص یابد.

 

دکتر رحمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح "مراقبت در منزل" در خصوص بررسی چگونگی معرفی بیمار، تامین تجهیزات، تنظیم سند و منکعس شدن اطلاعات بیمار در معاونت درمان توضیحاتی ارائه داد.

 

دکتر هاشمی رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه نیز در این نشست با اشاره به گزارش بازدیدهای انجام شده از اورژانسهای مراکز منتخب  دانشگاه و بررسی عملکرد آنها به بیان توضیحاتی درخصوص نکات قابل بهبود برای ارتقای اورژانسها و خدمت رسانی بهتر به مراجعان این بخشها پرداخت.

 

گفتنی است در این نشست حاضران ضمن بیان سخنانی به ارایه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند که تمرکز مدیریت در بخش اورژانس، افزایش تخت،حمایت از پرسنل و ماندگاری در بخش اورژانس، وضعیت نیروی انسانی، بکارگیری پرستاران باتجربه، افزایش تجهیزات پزشکی، اولویت بستری بیماران اورژانس، توسعه و بازسازی فضای فیزیکی بخش اورژانس، رفع چالش بیماران با ماندگاری بالای 12 ساعت در اورژانس و علل آن، افزایش بار مراجعان اورژانس ها بدنبال اجرای طرح تحول نظام  سلامت، پایش شاخص های اورژانس، ارتقای کیفی خدمات پرستاری اورژانس، افزایش رضایتمندی بیماران، بکارگیری آمبولانس های کد دار، بازدید روزانه رییس بیمارستان از اورژانس، نصب و راه اندازی تجهیزات، ایجاد کمیته تعیین تکلیف بیمار، ازدحام اورژانس، تداخل طب اورژانس با بخش های دیگر ، جذب نیروهای طرحی پرستاری ، توجه به اورژانس مصدومان و ... از جمله موارد مطرح شده بود.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 27308
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست