×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1402/07/08 - 08:28
  • بازدید : 135
  • تعداد بازدیدکننده : 118
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

دوره آموزشی تحلیل علل ریشه ای وقایع ناخواسته درمانی برگزار شد

دوره آموزشی تحلیل علل ریشه ای وقایع ناخواسته درمانی به همت مدیریت نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان در بیمارستان شهید مدرس برگزار شد

دوره آموزشی تحلیل علل ریشه ای وقایع ناخواسته درمانی

دوره آموزشی تحلیل علل ریشه‌ ای وقایع ناخواسته درمانی به همت مدیریت نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان در بیمارستان شهید مدرس برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دوره آموزشی با موضوع نحوه آگاه سازی هریک از مراحل تحلیل علل ریشه‌ ای وقایع ناخواسته درمانی با هدف توانمندسازی کارشناسان وقایع ناخواسته و بهره وری بیمارستان‌ ها در خصوص کشف دقیق علل در دو مرحله مشکلات مرتبط با خدمت و مراقبت در بیمارستان‌ های تحت پوشش دانشگاه برگزار شد.

 

در این دوره آموزشی به منظور تحلیل علل ریشه‌ایو توانمندسازی کارشناسان، دو مورد تحلیل ریشه‌ای جا ماندن جسم خارجی و سقوط براساس گام‌های مورد نظر وزارت بهداشت بطور کامل انجام و آموزش‌های لازم ارائه شد.

 

همچنین بطور شفاف تمام گام‌ها با کارشناسان مربوطه مرور و از کارشناسان خواسته شد اگر خطایی به دفعات متعدد در حال رخ دادن می‌بایست مصوبات را مورد بازنگری و پایش قرار دهند.

  
در همین راستا نیز استراتژی حمایت طلبی همه جانبه با هدف اصلاح فرآیند و کاهش بروز خطاها در مراکز مطرح شد. 

در خاتمه پس از آموزش‌ های ارائه شده، پنلی از کارشناسان وقایع ناخواسته درمانی  در بیمارستانها که   بدرستی گام‌ های تحلیل ریشه‌ ایرا انجام داده  بودند به منظور یادگیری از تجربیات برگزار شد. 

کارگاه یک روزه تحلیل علل ریشه‌ ایوقایع به همت معاونت درمان دانشگاه در روز چهارشنبه ۵ مهر ماه ۱۴۰۲ در بیمارستان شهید مدرس برگزار شد.

 

گفتنی است تجزیه و تحلیل علت ریشه‌ ای (RCA) در بیمارستان یک رویکرد سیستماتیک است که برای بررسی و درک علل اساسی خطاهای پزشکی یا حوادث نامطلوب که در محیط‌ های مراقبت‌ های بهداشتی رخ می‌ دهد استفاده می‌ شود. و هدف آن شناسایی عوامل، اقدامات یا مشکلات سیستمی است که منجر به حادثه می‌ شود و  هدف نهایی  آن پیشگیری از وقوع خطاهای مشابه در آینده می‌ باشد.

 

RCA شامل یک تیم چند رشته‌ای از جمله متخصصان مراقبت‌های بهداشتی است که به طور مستقیم در این رویداد مرتبط می‌باشند. و شامل مدیران ارشد، میانی، عملیاتی و پرسنلی که مستقیم با بیمار در ارتباط می‌باشد.

 

مراحل تحلیل ریشه‌ای شامل هفت گام می‌باشد: شناسایی رویداد، جمع آوری و سازمان دهی اطلاعات، شناسایی مساله یا مشکل، تحلیل اطلاعات، طراحی اقدامات و توصیه‌ها و پایش و ممیزی نتایج.

  • گروه خبری : عمومی در حوزه درمان
  • گروه خبری : 132522
کلمات کلیدی

تصاویر

دوره آموزشی تحلیل علل ریشه ای وقایع ناخواسته درمانی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست