×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1402/02/18 - 08:33
  • بازدید : 290
  • تعداد بازدید : 257
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
به بهانه روز جهانی تالاسمی، بیماری های خاص و صعب العلاج :

تلاش برای غیرحضوری شدن فرایندهای خدمت رسانی به بیماران خاص

روزجهانی تالاسمی، بیماری های خاص و صعب العلاج را نشان از اهمیت موضوع در ارائه خدمات پیشگیری، درمانی و مراقبتی برشمرد

معاون درمان دانشگاه تلاش می کند جهت رفاه حال بیماران و کاهش دغدغه های فرایند دریافت دارو تمام فرایندها و عملیات اداری خود را بصورت الکترونیکی و غیرحضوری در حوزه اختیارات و شرح وظایف معاونت درمان انجام می دهد

مدیر خدمات بیمارستانی دانشگاه از تلاش معاونت درمان دانشگاه در راستای غیرحضوری شدن فرایندهای خدمت رسانی به بیماران خاص و صعب العلاج خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر محمدحسین سالاریان زاده مدیر خدمات بیمارستانی دانشگاه، نامگذاری هشتم ماه می‌برابر با ۱۸ اردیبهشت ماه و روزجهانی تالاسمی، بیماری‌های خاص و صعب العلاج را نشان از اهمیت موضوع در ارائه خدمات پیشگیری، درمانی و مراقبتی به این عزیزان برشمرد.

 

مدیر خدمات بیمارستانی با اشاره به ثبت اطلاعات بیماران خاص و صعب العلاج در سامانه مدیریت بیماری‌های نادر از سال ۱۳۹۹، اظهار داشت: تاکنون ۵۸۳۶۱ بیمار در مناطق تحت پوشش این دانشگاه ثبت نام و برای ایشان جهت دریافت خدمات مورد نیاز حواله الکترونیکی صادر شده است.

 

وی افزود: در این سامانه کلیه اطلاعات بیماران دیابتی، پیوندی، دیالیز، اماس، ایبی، امپی اس، نقص ایمنی اولیه، اختلال طیف اوتیسم و سایر بیماری‌ های متابولیک، هموفیلی و تالاسمی از همین طریق شناسایی می‌شوند و همچنین   مراکز منتخب درمانی این گروه از بیماران   ثبت و عملیات دریافت خدمات از   این مراکز درمانی از همین طریق ردیابی و پیگیری می‌شود.

 

دکتر سالاریان زاده خاطرنشان کرد: معاون درمان دانشگاه تلاش می‌کند جهت رفاه حال بیماران و کاهش دغدغه‌های فرایند دریافت دارو تمام فرایندها و عملیات اداری خود را بصورت الکترونیکی و غیرحضوری در حوزه اختیارات و شرح وظایف معاونت درمان انجام می‌دهد.  

 

مدیر خدمات بیمارستانی دانشگاه اظهار داشت: در حال حاضر، اقداماتی همچون ارسال رایگان داروی بیماران خاص (ام اس) به درب منزل توسط داروخانه، افزایش تعداد داروخانه‌ها جهت تحویل دارو بویژه داروی زاکرل و استقرار نماینده اداره بیماری‌های خاص در داروخانه‌های عامل، صورت گرفته و همین امر موجب کاهش مراجعه و سهولت در فرایند درمان بیماران عزیز شده است.

 

به گفته مدیر خدمات بیمارستانی دانشگاه، طبق مصوبات وزارت بهداشت از شهریور ۹۸، ارایه خدمات به بیماران دیالیزی در بیمارستان‌ های دولتی و غیر دولتی بصورت رایگان صورت می‌گیرد. و راهنمایی لازم به بیماران برای دریافت کارت دیالیز و خاص کردن بیمه توسط کارشناسان ستادی معاونت درمان انجام می‌شود.

 

دکتر محمد سالاریان زاده با اشاره به نیاز این بیماران برای دریافت خدمات دندانپزشکی، خاطرنشان کرد: در بیمارستان کودکان مفید چندین سال است که خدمات تخصصی دندانپزشکی ویژه اطفال انجام می‌شود، که با پیگیری‌های صورت گرفته در سال ۱۴۰۱، بخش دندانپزشکی در مرجع جامع سرطان بیمارستان امام حسین (ع) ویژه بزرگسالان با تعرفه دولتی راه اندازی و در حال خدمت رسانی است.

 

وی، خدمات دندانپزشکی تحت بیهوشی در بیمارستان کودکان مفید را یکی از اقدامات تخصصی مهم برای اطفال عنوان کرد.

 

مدیر خدمات بیمارستانی، یادآور شد: با جمع آوری مدارک بیماران‌اماس توسط اداره امور بیماری‌های خاص معاونت درمان و برگزاری هفتگی کمیته دانشگاهی‌اماس در بیمارستان امام حسین (ع) توسط اعضا هیات علمی دانشگاه و کارشناس ستاد اداره امور بیماری‌ها حواله داروی زاکرل با تعرفه دولتی در داروخانه معین به بیماران نیازمند صادر می‌شود.

 

وی در خاتمه سخنان خود خاطرنشان کرد: جهت کسب اطلاع بیماران و خانواده ایشان، اطلاعات مراکز درمانی و داروخانه‌های ارائه دهنده خدمات به بیماران خاص در پایگاه اطلاع رسانی معاونت درمان به نشانی https://treatment.sbmu.ac.ir/ بارگذاری شده است.

  • گروه خبری : عمومی در حوزه درمان
  • کد خبر : 126111
کلید واژه

نظرات

0 تعداد نظرات

نظر

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست