×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1399/12/04 - 10:59
  • بازدید : 242
  • تعداد بازدید : 66
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی؛ صدرنشین ارایه خدمات کرونایی در بین دانشگاه های کشور

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: تعداد خدمات درمانی خصوصا در اپیدمی کووید۱۹ در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و با تعداد تخت های محدودتر درمقایسه با سایر دانشگاه ها به مراتب عدد بزرگتری را نشان می دهد

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی؛ صدرنشین ارایه خدمات کرونایی در بین دانشگاه های کشور

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: تعداد خدمات درمانی خصوصا در اپیدمی کووید۱۹ در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و با تعداد تخت های محدودتر درمقایسه با سایر دانشگاه ها به مراتب عدد بزرگتری را نشان می دهد.

 

دکتر سید هادی میر هاشمی در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به اقدامات حوزه درمان در سالی که گذشت اظهار کرد: در سالی که گذشت با توجه به این که کشور درگیر مقابله با بیماری کرونا بود، ارایه خدمات متنوع با بالاترین کیفیت در حوزه درمان همچنان استمرار داشت.

 

وی با بیان این که بیشترین آمار خدمات درمانی در استان تهران مربوط به دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی است افزود: آمار و تنوع ارایه خدمت به مراجعان سرپایی و بستری گواه این مهم است که خدمات درمانی دربیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اعم از دولتی، خصوصی و خیریه بیشترین آمار را در استان تهران به خود اختصاص داده است.



دانشگاه با حداکثر ظرفیت به مبتلایان کرونایی خدمت ارایه می دهد



دکتر میرهاشمی با بیان این که دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی از تمام ظرفیت های خود در بیمارستان های دانشگاهی و بیمارستان های تحت نظارت برای درمان بیماران مبتلا به کرونا بهره برده تاکید کرد: این دانشگاه درعرصه ارایه خدمت به مبتلایان کرونایی و غیرکرونایی پذیرای تمام بیماران با حداکثر ظرفیت پذیرش بوده و خدمات منحصربه فردی را در حوزه ارتقا سلامت جامعه ارایه داده است.



معاون درمان دانشگاه تاکید کرد: تعداد خدمات درمانی حتی در بیمارستان های دانشگاهی نیز با تعداد تخت های محدود تر در مقایسه با سایر دانشگاه های علوم پزشکی به مراتب عدد بزرگتری را نشان می دهد.
 


وی در بخش دیگری پراکندگی مراکز درمانی و بیمارستان های دانشگاه را یکی از بزرگترین چالش های دانشگاه خصوصا در حوزه ارایه خدمت به بیماران کرونایی دانست و گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برای تامین ظرفیت پذیرش بیماران مبتلا به کرونا علیرغم پراکندگی جغرافیایی تمامی بیمارستان ها را برای خدمت به بیماران کرونایی بسیج کرد.



دکتر میرهاشمی با اشاره به این که از زمان شیوع کرونا تا به امروز از ظرفیت های تجهیزاتی و پرسنلی بیمارستان های تک تخصصی  نیز برای درمان مبتلایان به کووید ۱۹ بهره برده ایم خاطرنشان کرد: دربحرانی ترین چالش قرن از ظرفیت های جدید بهره بردیم چرا که با شیوع کرونا خدمت رسانی به بیماران اورژانسی همچنان بر قوت خود باقی بود و در بازه های زمانی که بار اپیدمی کاهش پیدا می کرد خدمت به بیماران الکتیو نیز در دستور کار قرار می گرفت.

 

معاون درمان دانشگاه با تاکید بر این که از زمان شیوع کرونا بیشترین تمرکز مراکز درمانی و بهداشتی دانشگاه معطوف به ارایه خدمت به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بوده خاطرنشان کرد: با شیوع کرونا بسیاری از بخش ها مانند سی سی یو، پست آی سی یو و یا بخش های معمولی به ظرفیت بخش های ویژه کرونا تبدیل شدند و این درحالی بود که ارایه خدمت کافی و موثر نیازمند اعمال تغییراتی همانند تامین نیروی پرسنلی متخصص و تجهیز مراکز بود.
 


حمایت های خیرین سلامت در کرونا قوت گرفت

وی با بیان این که تغییر کارکرد سایر بخش های بیمارستان ها به بخش های ویژه نیاز به تامین نیروی متخصص و تجهیزات را دوبرابر می کند افزود: ارایه خدمت باکیفیت در بخش های ویژه در گروی تامین نیروی متخصص، تجهیزات تخصصی و تقویت زیرساخت هاست که با تلاش مجموعه دانشگاه این مهم محقق شد.



معاون درمان دانشگاه با اشاره به حمایت های خیرین حوزه سلامت در راستای تامین ماسک، دستگاههای ونتیلاتور، سی تی اسکن و اکسیژن ساز خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت و حمایت خیرین بسیاری از چالش های پیش روی درمان را خصوصا در روزهای آغازین شیوع اپیدمی مرتفع کرد.
 


معاون درمان دانشگاه تاکید کرد: با کمک خیرین، مجموعه معاونت درمان به هفت دستگاه اکسیژن رسان و یک دستگاه سی تی اسکن مجهز شد همچنین تامین وسایل حفاظت شخصی در مقابله با کرونا همانند ماسک و برخی نیازها و امکانات رفاهی پرسنل درمان نیز با کمک خیرین انجام شد.



سامانه HIM، دانشگاه را به پیشروترین مرکز درمانی کشورمبدل کرده است

دکتر میرهاشمی از استقرار سامانه هوشمند مدیریت بیمارستانی HIM در دانشگاه خبر داد و توضیح داد: بی شک زمانی که مراکز درمانی با سیل مراجعان روبه رو می شود اگر چنانچه تجهیزات و نیروی انسانی به درستی مدیریت نشود مسیر خدمت رسانی به بیراهه خواهد رفت،  بنابراین دانشگاه و خصوصا معاونت درمان  برای مدیریت بهتر از سامانه مدیریت هوشمند  HIM بهره برد.

 


وی با بیان این که بیش از سه سال و نیم از استقرارسامانه مدیریت هوشمند خدمات بیمارستانی در دانشگاه می گذرد تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با مجهز شدن به این سامانه در کنترل کرونا و ارایه خدمت به بیماران  یکی از پیشروترین مراکز کشور است.



معاون درمان دانشگاه با اشاره به کارکردهای سامانه HIM خاطرنشان کرد: با کمک داده های این سامانه ضمن استخراج ظرفیت های موجود در دانشگاه توانستیم تعداد تخت های اختصاص داده شده، مراجعان سرپایی و بستری، تخت های ویژه و میزان مرگ و میر را به درستی ارزیابی و رصد کنیم.



دکتر میرهاشمی یکی دیگر از ظرفیت های سامانه HIM را نگاه مدیریتی به کل تجهیزات و منابع بیمارستان های دانشگاه ذکر کرد و ادامه داد: با کمک این سامانه کیفیت، کمیت و نحوه توزیع خدمات بررسی می شود همچنین اضافه شدن اطلاعات اختصاصی بیمارستان های تحت نظارت دانشگاه یکی دیگر از آیتم هایی بود که با شیوع کرونا در این سامانه ایجاد شد.



وی با بیان این که بیمارستان های مسیح دانشوری، شهدای گمنام و طرفه با شیوع کرونا تمامی ظرفیت های خود را به درمان بیماران کرونایی اختصاص دادند خاطرنشان کرد: بیمارستان شهید مدرس، امام حسین(ع)، شهدای تجریش، طالقانی، لقمان و تمام بیمارستان های شهرستان های اطراف تهران و تحت نظارت دانشگاه همچون ورامین، پاکدشت، دماوند و فیروزکوه در طرحی جهادگونه تا به امروز بیشترین ظرفیت درمانی خود را به کرونا اختصاص داده اند.



معاون درمان دانشگاه در ادامه اظهار امیدواری کرد که با رعایت پروتکل ها و اجرای برنامه واکسیناسیون، بحران کرونا طی ماه های آینده کنترل شود.



کرونا طرح های ملی دانشگاه را متوقف نکرد

دکتر میرهاشمی با بیان این که طرح های توسعه ای و پروژه های دانشگاه همچنان در حال اجرا و پیگیری است تاکید کرد: طرح ها و پروژه های دانشگاه همانند پروژه توسعه بیمارستان شهدای تجریش، افزایش تخت های بستری، پاراکیلینیک ویژه و مرکز تیپ۳ سرطان در بیمارستان امام حسین (ع) از مهمترین و بزرگترین پروژه هایی هستند که در دانشگاه  در حال اجرا و تکمیل است.



اجرای پروژه هایی نظیر مجموعه کلینیک های ویژه در شهرستان های پاکدشت، مفتح ورامین و بیمارستان جدید مفتح ورامین از دیگر مواردی بود که معاون درمان به آن اشاره کرد.



دکتر میرهاشمی در ادامه تجهیز مراکز درمانی و بیمارستانهای دانشگاه به دستگاه های جدید و مجهز به آخرین فناوری های روز دنیا را ضروری ذکر کرد و افزود: استقرار دستگاه پت اسکن در بیمارستان امام حسین(ع) و شهدای تجریش، و افزایش دستگاه سی تی اسکن و MRI از جمله اقداماتی است که در سال آینده در راستای بهبود کیفیت ارایه خدمات در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی انجام شده است.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 102174
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست